انواع سوآپ آزمایشگاهی    

 قیمت و خرید انواع سوآپ آزمایشگاهی



  • سواپ داکرون اورال (حلقی)

    سواب داکرون سوابی است که با نوک پلی استری ساخته شده است. پلی استر یک نوع الیاف مصنوعی است. نوک این سواب ، غیر جاذب میباشد و نمونه به راحتی از آن ها جدا میشود. این جنس سواب هیچگونه اسید چرب یا قندی در الیاف خود ندارد. که این ویژگی برای جمع آوری نمونه ها برای آزمایش، دارای اهمیت است. سواب های پلی استر وسیله ای مناسب برای جمع آوری سلول ها، غربالگری ها و آزمایش ها می باشد. از سواب داکرون Goodcare برای تست های میکروب شناسی، تست های تشخیصی سریع، آزمایش های مولکولی ایده آل است. از سواب برای نمونه برداری از بافت های ملتهب، ترشحات حلق، نازوفارنکس، چشم، گوش، رکتوم، زخم و کشت نمونه ها استفاده میشود.
  • سواپ داکرون نازال (بینی)

    سواپ داکرون: یکی از بهترین انواع سواپ برای نمونه برداری ویروس و باکتری از سطوح مختلف بویژه نمونه برداری نازال و یا نمونه حلق برای بیماری هایی مانند بیماری کرونا سواپ از جنس پلی استر هستند که با توجه به برند داکرون که اولین بار این نوع از سواپ را به بازار عرضه کرد به عنوان سواپ داکرون شناخته میشوند. سواپ داکرون با توجه به ماهیت سنتزی خود نه تنها جاذب خوبی برای نمونه برداری است بلکه فاقد هرگونه ماده آلرژی زا برای نمونه گیری از داخل بینی و داخل حلق بوده و فاقد ترکیبات مهارگر PCR است به همین علت یکی از پرکاربردترین انواع سواپ برای تست PCR است. این سواپ‌ها در انواع مختلفی تولید شده و هر نوع سواپ مخصوص نوعی از نمونه گیری از بخش خاصی از بدن بوده. سواپ داکرون زیست رویش برای نمونه گیری از بینی، حلق و نمونه دهانی از بیمار و جهت مصارف انسانی تولید شده است.
  • سواپ پنبه ای غیر استریل

    سواپ پنبه ای غیر استریل

سوآپ آزمایشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

سوآپ آزمایشگاهی یکی از ابزارهایی است که در تمام آزمایشگاه های زیستی به خصوص آزمایشگاه های کشت میکروبی یافت می شود. سوآپ آزمایشگاهی در واقع از یک چوب باریک و نسبتا بلند تشکیل شده که در یک سر خود دارای پنبه است که این پنبه باید استریل باشد. سوآپ آزمایشگاهی کاربردهای متفاوتی دارد، اما معمولا از آن ها برای کشت دادن نمونه های میکروبی بر روی محیط کشت استفاده می شود.
سوآپ های آزمایشگاهی از جمله وسایل یکبار مصرف در آزمایشگاه ها به شمار می آیند و درست مانند گوش پاک کن بعد از یکبار استفاده باید دور انداخته شوند و دیگر قابل استفاده نیستند، زیرا اغلب این سوآپ ها دارای پنبه های استریل هستند.

 

قیمت سوآپ آزمایشگاهی در انواع مختلف

استعلام قیمت سواپ یا سواب آزمایشگاهی از سری نکات مهمی است که پس از تعیین نوع و استانداردهای محیط در خرید انواع سواپ آزمایشگاهی نقش بسزایی دارد. از آنجایی که خرید لوازم آزمایشگاهی خصوصا مواردی مانند سوآپ یا سواب که در امر نمونه برداری کاربرد دارند، از این محیط مطمئن و نمایندگی‌های مجاز فروش انواع لوازم آزمایشگاهی صورت گیرد. بنابراین سایت عالیان تجهیز آزما بعنوان یک مرجع مناسب گزینه عالی برای این سبک سفارش و خرید محصول آزمایشگاهی است. 

 

انواع سوآپ از نظر جنس بدنه

-    پلاستیکی
-    چوبی
-    فلزی

 

انواع سوآپ از نظر کاربرد

-    سوآپ نازال: سوآپ نازال به سوآپی گفته می‌شود که از آن برای نمونه گیری از بینی فرد استفاده می‌شود. به این صورت که سوآپ از راه بینی به اندازه ۸ الی ۱۰ سانتیمتر، داخل بینی باز بیمار یا همان سیستم نازوفارنکس می‌شود. پس از نمونه گیری نیز سوآپ در حالی که انتهای آلوده آن توسط اپراتور شکسته شده است داخل لوله قرار می‌گیرد.
-    سوآپ اورال: سوآپ اورال یکی از انواع سوآپ های سرپنبه‌ای استریل است، از این سوآپ برای نمونه گیری از حلق استفاده می‌شود. روش نمونه گیری با سوآب اورال تقریباً نزدیک به نمونه گیری با سوآپ نازال است با این تفاوت که در این روش نمونه کشت از نواحی مشخص گلو به‌‌ویژه نواحی که قرمز و ملتهب شده است، برداشته می‌شود.

نمونه گیری و انتقال صحیح با سواب به کمتر شدن آلودگی نمونه با فلور طبیعی باکتریال بدن کمک می کند، و موجب افزایش صحت کار آزمایشگاه در شناسایی پاتوژن ها می شود.
سوآپ آزمایشگاهی دارای دسته چوبی و سر پنبه ای میباشد .
در پزشکی و آزمایشگاه های تشخیص طبی استفاده میشود .
از سواپ در آزمایشگاه های پزشکی برای برداشتن نمونه برای کشت استفاده میشود .
بطور معمول سواب پنبه های استریل به جای پنبه استفاده می شود تا نمونه بافت های ملتهب و ترشحات حلق، نازوفارنکس، چشم، گوش، رکتوم یا زخم جمع آوری شود.
نوع سواب به بخشی از بدن بستگی دارد که قرار است نمونه گیری شود و این نمونه ها در انکوباتور کشت میشود.
برای مثال، سواب با نوک پنبه ای برای گرفتن نمونه نازوفارنکس استفاده می شود.
پس از گرفتن نمونه، سواب فوراً در لوله استریل محفظه آن قرار داده می شود .
نمونه سوآپ آزمایشگاهی معمولاً برای شناسایی پاتوژن ها یا ناقل های بدون علامت انواع خاصی از ارگانیسم های سرایت بیماری های استفاده می شود.

 

تعداد در بسته بندی سوآپ

در هر بسته ۱۰۰ عدد میباشد .

 

نکات بسیار مهم در کاربرد سوآپ آزمایشگاهی 
زمان گرفتن نمونه با سواب هوشیار باشید که:
کورینه باکتریوم دیفتریا به دو سواب و محیط کشت خاص نیاز دارد.
بوردتلا پتروزیس به کشت نازوفارنکس و محیط کشت خاص نیاز دارد.
نایسریا مننژایتیدیس به محیط کشت انتخابی غنی نیاز دارد.
سوآپ آزمایشگاهی برای نمونه برداری از میکروفلورهای مکان های مختلف به کار میرود و دارای دو قسمت است، یک قسمت پشمی و یک قسمت چوبی تشکیل شده است.
این وسیله برای پخش‌ کردن نمونه باکتری روی محیط جامد و گرفتن نمونه زیستی از بدن افراد و انتقال باکتری بدون اهمیت دادن به مقدار آن مناسب است .
اما برای آزمایش‌ هایی که مقدار باکتری در آن‌ ها مهم است، اصلاً مناسب نمی‌باشد.
همچنین این وسیله را بعد از یک‌ بار استفاده بایستی دور بیندازید.

*توضیحات تکمیلی :جهت سفارش وخرید سوآپ بصورت تک و عمده با شماره درج شده در سایت عالیان تجهیز آزما در تماس باشید.

 

 

 

 
 

:Swab
Refers to a small mass of absorbent material (such as cotton) wrapped around one end of a small stick.Types can be divided into nasal swabs and throat swabs Effect
 It is used for applying medicine or wiping on a certain area. 2. It is usually used as a tool for medical examination to collect microorganisms, exfoliated cells or secretions
 قیمت و خرید انواع سوآپ آزمایشگاهی
با کارشناسان ما در تماس باشید