سمپلر یا میکروپیپتور    

قیمت خرید سمپلر یا میکروپیپت



 

سمپلر یا میکروپیپت چیست؟

 

سمپلرها یا میکروپیپتورهای گلوبال رول یکی از مهمترین و پرکاردبرد ترین ابزار آلات مورد استفاده در تمامی بخش های آزمایشگاه ها می باشند که جهت انتقال حجم کم و مشخص محلول یا مایعاتی که نیاز به دقت زیاد دارند، استفاده می شوند. سمپلرها که گاهاً با نام پیپتور یا میکروپیپت خوانده می شوند در محدوده بین 0.2 تا 10.000 میکرولیتر جهت استفاده در تکنیکهای بیولوژی مولکولی ساخته شده اند و از طریق مکش و جابجائی هوا توسط بالشک های هوا انتقال محلولها را انجام می دهند.

سمپلر Global Roll از مهمترین و پرکاربرد ترین ابزار های موجود در بخش های مختلف آزمایشگاه ها می باشد که برای برداشت و انتقال حجم معینی از مایعات و محلول های مورد نظر کاربرد دارد.شرکت عالیان تجهیز آزما بعنوان نمایندگی برند Global Roll یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید این قبیل تجهیزات آزمایشگاهی است. 

 

 


انواع سمپلرها آزمایشگاهی


سمپلر ثابت Rollmed: برای برداشتن حجم ثابتی از محلولها مي باشد.
سمپلر متغيير Rollmedd: برای برداشتن حجم های مختلفی از محلول ها می باشند.


سمپلرگلوبال رول که گاهی میکروپیپت گلوبال رول هم گفته میشود در انوع سمپلر ثابت گلوبال رول که فقط حجم معین و تعیین شده ای را جابجا می نماید و سمپلر متغیر گلوبال رول که قابل استفاده بر روی حجمی بین کمترین و بیشترین حجم تعیین شده می باشد و سمپلر چند کاناله گلوبال رول که خود به دو دسته سمپلر 8 کاناله گلوبال رول و سمپلر 12 کاناله گلوبال رول تقیسم می شوند تا بصورت همزمان و یکجا در رک ها بکار گرفته شوند.

 


نحوه کار با سمپلر یا میکروپیپت

اساس کار سمپلرهای گلوبال رول، مکانیکی بوده و با نیروی دست عمل مکش و تخلیه صورت می‌گیرد که خود نیازمند مهارت و تجربه است زیرا اینکار باید به آرامی و مهارت صورت گیرد زیرا در غیر اینصورت عملکرد دستگاه دچار مشکل شده و ممکن است اختلاف بین حجم کشیده شده و حجم تعیین شده زیاد باشد.
سمپلر الکترونیک بر خلاف دیگر سمپلرها بر اساس نیروی الکترونیکی عمل کرده و نیروی انسانی نقش چندانی در آن ایفا نمی‌کند و مکش و تخلیه در این میکروپیپت‌ها بر اساس تنظیمات دستگاه و بصورت یکنواخت صورت می‌گیرد.
کارکرد سمپلرهای گلوبال رول از لحاظ فنی در دو دسته قرار میگیرد که اولی که عمده میکروپیپت ها را شامل می‌شود. بصورت جابجایی هوا است بگونه ای که فضای بین پیستون و مایع مورد نظر هوا وجود دارد و با جابجایی هوا سمپلر کار می‌کند و در نوع دوم پیستون مستقیما با مایع در ارتباط می‌باشد، که برای کار با محلول های غلیظ با ویسکوزیته بالا ساخته می‌شوند.

حجم های تعیین شده برای سمپلرها بین 0.1 تا 10000 میکرولیتر است.

 

 



Micro pipette
A micropipette is a common yet an essential laboratory instrument used to accurately and precisely transfer volumes of liquid in the microliter range. Micropipettes are available in single channel and multi channel variants. While the single channel micropipettes are used in labs that perform research related to molecular biology, microbiology, immunology, cell culture analytical chemistry, biochemistry and genetics. The multichannel micropipettes are recommended for ELISA (diagnostic test), molecular screening, kinetic studies and DNA amplification.

قیمت خرید سمپلر یا میکروپیپت
با کارشناسان ما در تماس باشید