ست فیلتراسیون میلی پور ست فیلتراسیون میلی پور

 

اصل فیلتراسیون چیست؟



فیلتراسیون فرآیندی است که در آن اجزای مخلوط سیال بر اساس اندازه آنها هنگام انتقال از طریق ماده متخلخل از هم جدا می شوند. … اگر مایع در یک طرف یک ماده متخلخل در معرض فشار قرار بگیرد ، تا زمانی که فشار در طرف مخالف کمتر باشد ، از طریق مواد متخلخل حرکت می کند.

دیگر نوع فیلتراسیون جاذبه است که یک روش انتخابی برای حذف ناخالصی های جامد از یک مایع آلی است. ناخالصی می تواند یک ماده خشک کننده یا یک محصول جانبی نامطلوب یا یک ماده واکنش دهنده باقی مانده باشد. از فیلتراسیون جاذبه می توان برای جمع آوری محصول جامد استفاده کرد ، اگرچه به طور کلی از فیلتراسیون خلاء برای این منظور استفاده می شود زیرا سریعتر است.

 

ست فیلتراسیون خلاء برای چه استفاده می شود؟

از فیلتراسیون خلاء در درجه اول برای جمع آوری یک ماده جامد مورد نظر استفاده می شود ، به عنوان مثال مجموعه ای از بلورها در یک روش تبلور مجدد. در فیلتراسیون خلاء از قیف بوخنر یا … استفاده می شود.

 


چند نوع فیلتراسیون وجود دارد؟



سه نوع متداول فیلتراسیون غشایی عبارتند از: اسمز معکوس ، اولترافیلتراسیون و میکروفیلتراسیون. اسمز معکوس. از سیستم های مختلف فیلتراسیون غشایی در کاربردهای مختلف استفاده می شود.


انواع فیلتراسیون


فیلتر تصفیه در فیلتراسیون خلاuum ، از پمپ خلاuum برای کشیدن سریع مایعات از طریق فیلتر استفاده می شود. …
فیلتراسیون سانتریفیوژ. این نوع فیلتراسیون با چرخش ماده ای که باید با سرعت بسیار زیادی فیلتر شود انجام می شود. …
فیلتراسیون جاذبه. …
فیلتراسیون سرد …
فیلتراسیون گرم …
فیلتراسیون چند لایه.

 

 


فیلتر خلا چگونه کار می کند؟



در فیلتراسیون خلاء از یک قیف بوخنر و یک فلاسک بازوی کناری استفاده می شود. فیلتراسیون در خلا سریعتر از فیلتراسیون ثقلی است ، زیرا حلال یا محلول و هوا با اعمال فشار کاهش یافته از طریق کاغذ فیلتر وارد می شوند. … برای انجام فیلتراسیون در خلا ، فلاسک را به طور محکم روی پایه حلقه ای محکم بگیرید.

برای تهیه این لوازم آزمایشگاهی در کنار دیگه شیشه آلات می‌توانید در سایت عالیان تجهیز آزما ثبت سفارش کنید. 

از 0 رای
0

ارسال دیدگاه Post comments


با کارشناسان ما در تماس باشید