واردات  تجهیزات آزمایشگاهی واردات  تجهیزات آزمایشگاهی

       واردات تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی

 مجموعه ای از ابزار و وسایل آزمایشگاهی است که برای محققین و کارکنان آزمایشگاه ضروری است. تجهیزات آزمایشگاهی باتوجه به نوع آزمایشگاه متفاوت است و از میزها و سکوهای آزمایشگاهی گرفته تا دستگاه های مختلف و لوله های آزمایشگاهی و … را شامل می شود.واردات وسایل آزمایشگاهی یکی از مواردی هست که به کشور وارد می شود و در انواع صنایع و جود دارد.

برای واردات تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در جهت ارتقا دادن کیفیت تجهیزات و کالاهای پزشکی، وارد کننده تجهیزات پزشکی باید مطابق مقررات اداره تجهیزات پزشکی اقدام کرده و قوانین و سلسله مراتب آن را در نظر گرفته و طبق آن ضوابط اقدام به وارد کردن تجهیزات پزشکی کند. بنابراین برای رعایت کردن ضوابط، وارد کننده تجهیزات پزشکی باید کد IRC داشته باشد. این کد بعد از تایید کارشناس اداره تجهیزات پزشکی به فرد وارد کننده نماینده شرکت و یا شرکت وارد کننده در زمینه تجهیزات پزشکی داده می‌شود. وارد کننده تجهیزات پزشکی بدون داشتن این کد، نمی‌تواند نسبت به وارد کردن تجهیزات پزشکی اقدام کند.

مراحل دریافت کد IRC

پشت سر گذاشتن مراحل گرفتن تاییدیه اداره تجهیزات پزشکی از طرف وارد کننده تجهیزات پزشکی، کاری دشوار و زمان‌بر است. آنچه از تجربه بر می‌آید نداشتن آگاهی از استانداردهای تجهیزات برای وارد کردن آن است. چنانچه اطلاعاتی اشتباه در این زمینه به افراد داده شود و یا پیگیری به موقع از طرف کارشناسان در این زمینه انجام نشود، یک انتخاب نادرست می‌تواند سبب طول کشیدن روند تایید شده و دست یافتن به کد IRC  را پیچیده‌تر کند.

شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی

شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی انواع مختلفی دارد. برخی شرکت‌ها به صورت مسئولیت محدود و برخی دیگر به صورت سهامی خاص هستند که هریک برای ثبت کردن، باید طبق قوانین، مدارک مربوط به آن را ارائه کنند. برای ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی سهامی خاص، نیاز به ۳ نفر عضو و ۲ نفر بازرس با حداقل سرمایه یک میلیون ریال و ۳۵درصد سرمایه که بایستی نقد پرداخت شود، می باشد. شرایط ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود وجود حداقل ۲ نفر عضو برای شرکت و داشتن حداقل سرمایه یک میلیون ریال و تعهد دادن برای پرداخت کل سرمایه است.

سود تجارت و واردات تجهیزات پزشکی

وارد کردن تجهیزات پزشکی به کشور، یکی از انواع تجارت است که سود قابل توجهی را به دنبال دارد از این رو وارد کننده تجهیزات پزشکی معمولا افراد یا شرکت‌هایی هستند که با سرمایه بالا وارد این کار می‌شوند. تجربه نشان داده است که اغلب وارد کننده های تجهیزات پزشکی، مشاغلی در حوزه مرتبط با پزشکی داشته و با این وسایل و کشورهای تولید کننده آنها آشنایی کامل دارند. آنچه که وارد کننده تجهیزات پزشکی را به این کار تشویق و ترغیب می‌کند سود آوری بالا در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و تعرفه پایین این وسایل به دلیل اختصاص دادن ارز دولتی به آنهاست. علاوه بر این، وجود بازار مناسب در زمینه وسایلی که در داخل تولید نمی‌شود و نیازهای مربوط به آن، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. بنابراین می توان گفت که به دلیل تقاضای بالا برای تجهیزات پزشکی، واردات آن نیز از سود بالایی برخوردار می باشد و بازار آن فعالیت مستمری دارد. معمولا تجهیزات پزشکی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ترکیه و چین به ایران وارد می شوند.

از 1 رای
5

ارسال دیدگاه Post comments


با کارشناسان ما در تماس باشید