مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه  مدرج شیشه ای) مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه  مدرج شیشه ای)

مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه مدرج شیشه ای)

از 0 رای
0
مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه  مدرج شیشه ای)
  • مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه  مدرج شیشه ای)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

مزور آزمایشگاهی شیشه ای(استوانه  مدرج شیشه ای):

ستوانه مدرج یا مزور آزمایشگاهی یکی از پرکاربردترین ابزار آزمایشگاهی و شیشه ای است که شباهت زیادی به لوله آزمایش دارد. مزور دارای سر باز با کف صاف است که به آن کمک می کند تا به راحتی روی سطح میز بنشیند. بدنه و کف فورج آزمایشگاهی مدرج می تواند شیشه ای یا پلاستیکی باشد که بسته به جنس آن می توان برای مصارف مختلفی از آن استفاده کرد. ابتدا، استوانه  مدرج آزمایشگاهی دارای زهکشی برای تسهیل ریختن مایعات از سیلندر است.

دقت اندازه گیری مزور چقدر است؟

اگرچه از ارلن  و بشر دقیق تر است، اما از پیپت و برت دقت کمتری دارد. از آنجایی که حداقل اندازه گیری های انجام شده روی بدنه آهنگری 0.1 میلی لیتر است، مقدار خطا 0.1 میلی لیتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مقدار اندازه گیری شده 31.7 میلی لیتر باشد، باید خطای 0.1 میلی لیتر را نیز در نظر گرفت.

کاربرد مزور چیست؟

کاربرد اصلی مزور اندازه گیری حجم مایعات و انتقال آنها می باشد. دقت اندازه گیری آن نسبت به سایر ظروف حجمی مانند بشر و ارلن  برتری دارد اما به دلیل قطر زیاد از بورت و پیپت که دقت بسیار بالایی دارند هر کدام بسته به شرایط کاری انتخاب می شوند. مزیت مزور پلاستیکی کالیبره شده نسبت به شیشه این است که سبک تر، ارزان تر و کمتر شکسته می شوند. اما مزور پلاستیکی را نمی توان برای آزمایش دقیق استفاده کرد.


با کارشناسان ما در تماس باشید