مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی) مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی)

مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی)

از 0 رای
0
مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی)
  • مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

مزور شیشه ای (استوانه پلاستیکی):

کاربرد اصلی مزور برای اندازه گیری حجم مایعات و انتقال است. دقت اندازه گیری آن از دیگر ظروف حجمی مانند بشر و ارلن بیشتر است ولی از بورت و پیپت که دقت بسیار بالایی دارند، کمتر است.

استوانه مدرج دارای حجم های مختلفی است. از ۵ میلیلیتر تا ۱۰۰۰ میلیلیتر متفاوت است. باید دقت شود که مزور های با حجم کمتر، دارای دقت بیشتری هستند و برای حجم های پایین، بهتر است از مزورهای با حجم پایین استفاده شود. به همین دلیل لازم است قبل از انجام آزمایش، مزور را انتخاب کنیم.

انواع مزور آزمایشگاهی:
استوانه مدرج یا مزور دارای حجم های مختلف است. معمولا از دو جنس شیشه ای و پلاستیکی ساخته می شوند. مزورهای شیشه ای برای اندازه گیری دقیقتر هستند.

مزورهای پلاستیکی عمدتا از دو جنس پلیپروپیلن و پلی متیل پنتان ساخته می شوند. مزورهای پلی پروپیلن مات هستند و مقاومت خوبی نسبت به مواد شیمیایی دارند. استوانه مدرج های پلی متیل پنتان شفافتر هستند اما مقاومت کمی نسبت به گرما و موادشیمیایی دارند.

البته استوانه مدرج های شیشه ای خطر شکستن دارند اما نوع پلاستیکی این چنین نیستند.

برای استفاده از استوانه مدرج لازم است که مایع مورد نظر را درون استوانه بریزید. پس از آن، ممکن است سطح مایع درون استوانه، به شکل منحنی باشد. در این حالت به صورت قراردادی، پایینترین جای این منحنی به عنوان حجم در نظر گرفته شده و عدد روی درجه گذاری به عنوان حجم مایع گزارش می شود. تصویر زیر این موضوع را بهتر نشان میدهد.


با کارشناسان ما در تماس باشید