ست شیشه آلات سوکسله ست شیشه آلات سوکسله

ست شیشه آلات سوکسله

از 0 رای
0
ست شیشه آلات سوکسله
  • ست شیشه آلات سوکسله

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

مجموعه شیشه آلات سوکسله یک وسیله آزمایشگاهی است که از آن برای جداسازی مواد استفاده می شود. این وسیله در ابتدا برای جداسازی چربی از مواد جامد ساخته شده بود، اما امروزه کاربرد آن گسترش یافته و در استخراج دیگر مواد هم استفاده می شود.

این دستگاه آزمایشگاهی که جنس آن از نوع شیشه بروسلیکات است از چندین قسمت مختلف شامل سیفون ورودی و خروجی، مسیر تقطیر، کندانسور، آداپتور واسط و انگشتانه تشکیل شده است. علاوه بر این برای کار با دستگاه نیاز است تا ابزارهای جانبی مانند گیره و پایه، بالن، هیتر و همزن مغناطیسی را همراه داشته باشید.

بطور کلی می توان جداسازی مواد با دستگاه سوکسله را یکی از روش های آسان و مقرون به صرفه استخراج در نظر گرفت. در این روش صرفه جویی زیادی در مصرف حلال، با استفاده چندین باره از آن، انجام می شود که کمک می کند با میزان کمی از حلال هم بتوان فرآیند را انجام داد.


روش کار با دستگاه سوکسله

برای انجام استخراج توسط دستگاه باید نمونه جامد را در قسمت انگشتانه دستگاه قرار داد. در قسمت دیگر یعنی بالن زیرین دستگاه حلال مورد نظر قرار می گیرد. این حلال باید توانایی حل کردن ماده مورد نظر را داشته باشد در حالی که سایر قسمت های نمونه در آن نامحلول باشند.

حلال به وسیله گرم شدن تبخیر شده و به سمت کندانسور حرکت می کند. در آنجا مجددا با سرد کردن حلال عمل میعان انجام شده و حلال از بالا بر روی نمونه می ریزد.

پس از تماس حلال با نمونه، ماده مورد نظر در حلال حل شده و وارد محفظه بالن می شود. این عمل یعنی تبخیر و میعان حلال به طور مکرر انجام می شود تا جایی که تمامی ماده مورد نظر از نمونه جدا شده و وارد حلال شود.

در انتها می توان با اندازه گیری حلال مقدار وزن اضافه شده به آن را که همان ماده مورد نظر می باشد بدست آورد. در صورت نیاز به نمونه باید طی یک فرآیند دیگر اقدام به جداسازی حلال از نمونه کرد.


با کارشناسان ما در تماس باشید