شیشه دارویی شیشه دارویی

شیشه دارویی

از 0 رای
0
شیشه دارویی
  • شیشه دارویی

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

شیشه  دارویی:

شیشه های دارویی از ظروف بسته بندی مناسب در صنعت داروسازی و در طب سنتی و… هستند که بسیار پر کاربرد بوده و در مصارف مختلف از آن استفاده می نمایند.

شیشه های دارویی بهترین روش برای ذخیره و بسته بندی انواع داروها می باشد. دلیل اینکه شیشه ها نسبت بسته بندی های پلاستیکی بهتر می باشد این است که ظروف شیشه ای طعم دارو ها را حفظ کرده و ترکیبات آن را تغییر نمی دهند و در نتیجه از فاسد شدن آن جلوگیری می کند. همچنین شیشه قابل بازیافت بوده و می توان برای مدت زمان بیشتری از یک ظرف شیشه ای استفاده نمود. شیشه های دارویی از تنوع زیادی برخوردار هستند و می توان انها را به هر شکلی تولید نمود.

ویژگی های شیشه دارویی:
شیشه های دارویی باید در دما مقاومت بالایی داشته باشند. این امر بسیار مهم است که مواد دارویی باید در بسته بندی مناسب نگهداری شوند، زیرا هر تغییر جزئی دما می تواند بر خواص دارو تأثیر بگذارد. شیشه های دارویی همچنین باید غیرقابل واکنش با داروهای مختلف باشند. دلیل استفاده از شیشه های دارویی نیز همین باشد چرا که شیشه یک ماده واکنش ناپذیر قوی است و با هیچ ماده ی درون بطری واکنش نمی دهد و ترکیب دارو را تغییر نمی دهد. شیشه های دارویی دچار نشتی نمی شوند. برخی از انواع پلاستیک های بی کیفیت می تواند دچار نشتی شود. شیشه ای دارویی همچنین می توانند به راحتی استریل شوند چرا که در هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالای هرگونه باکتری و میکروب از بین می رود بدون آنکه ساختار آن تغییر کند.


با کارشناسان ما در تماس باشید