سرسمپلر و رک سرسمپلر    

خرید و قیمت سرسمپلر و رک سرسمپلر



قیمت سرسمپلر یا میکروپیپت و بررسی کاربرد آن

همانطور که در مقاله سر‌سمپلر یا میکروپیپت اشاره داشتیم این وسیله یکی از مهم‌ترین ابزار‌‌های آزمایشگاهی با جنس ساختاری پلیمر پلی‌پروپیلن است. این وسیله آزمایشگاهی یکبار مصرف است. از سمپلر به منظور انتقال محلول‌ها و نمونه‌ها استفاده می شود که با کمک سر‌سمپلر یا تیپ  (Tip) به واسطه‌ی ایجاد یک خلاء در بالای محفظه‌ای که مایع را نگاه می‌دارد عمل می‌کند.

سرسمپلر اصولا جهت جابجایی مقدار معینی از مواد کاربرد دارند، نوک سمپلرها به‌ صورت گزینشی این خلاء را برای بالا کشیدن و رها‌سازی مایع طبق یک حجم مطلوب، آزاد می‌کنند. سمپلر‌ها امکان جابجایی دقیق و استریل مایع را فراهم می آورند. در واقع سرسمپلرها یک سیستم نمونه‌برداری قابل اعتماد و دقیق ایجاد می‌کنند.
سرسمپلرهای گلوبال رول به صورت یک‌بار‌مصرف هستند و بعد از هر بار استفاده دور انداخته می‌شوند. به‌همین دلیل یکی از پرمصرف‌ترین وسایل آزمایشگاهی به شمار می‌‌آیند. سرسمپلرهای Global Roll معمولاً غیر استریل هستند و در بسته‌بندی‌های عمده به فروش می‌رسند. این وسیله قبل از استفاده باید اتوکلاو شده تا برای انجام فعالیت‌های حساس و دقیق آزمایشگاهی آماده شود.

برای خرید و استعلام قیمت سرسمپلرهای گلوبال رول می‌توانید از سایت عالیان تجهیز آزما اقدام کنید. 

 

قیمت انواع سر سمپلر


رنگ انواع سرسمپلرهای آزمایشگاه بر اساس حجم

در انتخاب سرسمپلر برای سمپلرها باید دقت کرد زیرا در‌صورتی که تیپ متناسب با سمپلر انتخاب نشود ممکن است به سمپلر آسیب برسد و از طول عمر آن کاسته شود، همچنین دقت و صحت اندازه‌گیری نمونه‌برداری نیز دچار خطا خواهد شد.
از این رو، سرسمپلرهای گلوبال رول متناسب با نوع سمپلر و حجمی که جابجا می‌کنند، به چند دسته تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی با رنگ‌های مجزا قابل تشخیص است:
-    سر‌سمپلر Rollmed با حجم‌های کم (۰.۵-۱۰) میکرولیتر که به سرسمپلرهای کریستالی (سفید و شفاف) معروفند. این نوع سرسمپلرها معمولاً در فعالیت‌های دقیق مولکولی کاربرد دارند.
-    سر‌سمپلر Rollmed زرد رنگ برای سمپلرهای ۲-۲۰ و ۲۰-۲۰۰ میکرولیتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
-    سر‌سمپلر Rollmed آبی مناسب برای سمپلرهای با حجم‌های ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میکرولیتر می‌باشند.

 

انواع سرسمپلر بر اساس کاربرد

-    سرسمپلرهای غیراستریل گلوبال رول
-    سرسمپلرهای استریل گلوبال رول
-    سرسمپلرهای فیلتردار گلوبال رول

از سمپلرها برای جابه جایی حجم کم و معینی از مواد مورد استفاده قرار می گیرد. سرسمپلر گلوبال رول، قطعه کوچک پلاستیکی که در واقع یکبار مصرف نیز می باشد بر روی سمپلر قرار می گیرد تا حجم معینی از یک مایع را برداشته و منتقل می کند. در هنگام استفاده از سمپلر و سرسمپلر باید توجه داشت که میزان حجمی که توسط سمپلر از مایع برداشته می شود نباید از حد مجاز بیشتر بوده تا مایع به قیمت داخلی وارد نگردد و باعث تخریب آن نشود.
در هنگام استفاده از هر سمپلر با گستره مشخص، سرسمپلر مناسب با آن انتخاب می شود. مثلا برای سمپلر با گستره 10 تا 100 احتیاج به سرسمپلری با گستره 10 تا 100 میکرولیتر داریم. سرسمپلرها دارای رنگ های مشخصی بوده که براساس آن دسته بندی می شوند تا انتخاب و شناسایی آنها راحتر باشد.
سرسمپلر Global Roll دارای انواع مختلفی می باشند از جمله سرسمپلر کریستالی، زرد و آبی رنگ می باشد. یکسری از این سمپلرها مدرج، کوتاه و یا بلند هستند. هرکدام از سرسمپلرهای گلوبال رول دارای گستره های نمونه گیری متفاوت هستند که نمونه های آبی رنگ در محدوده ی  100 تا 1000 میکرولیتر، کریستالی و زرد رنگ 0.5 تا 10 میکرولیتر است.

 


ویژگی سرسمپلر

  -  قابلیت استریل بودن و یکبار مصرف بودن
  -  جابجایی حجم معینی مواد
  -  قابلیت جداسازی از سمپلر و دور انداختن بدون تماس با دست

خرید سرسمپلرهای استریل

سر‌سمپلرهای غیر‌استریل متداول‌ترین نوع نوک سمپلرهای گلوبال رول هستند. این نوع از سرسمپلرهای rollmed معمولاً در آزمایشگاه‌هایی که کارهای بسیار دقیق صورت نمی‌گیرد و یا زمان کافی برای پر کردن رک‌های سرسمپلر و اتوکلاو کردن آن‌ها وجود دارد؛ مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته دیگری که در مورد این سرسمپلرهای غیراستریل وجود دارد، این است که این وسایل به صورت عمده در بسته‌بندی‌هایی با تعداد بالا و با قیمت مناسب نسبت به سایر انواع سرسمپلر قابل تهیه هستند. بنابراین در آزمایشگاه‌های بزرگ با حجم کاری بالا، تهیه سرسمپلرهای غیر استریل در بسته‌بندی‌های عمده مقرون به صرفه‌تر است.

 

فروش سرسمپلرهای استریل

در آزمایشگاه‌هایی که کارهای بسیار دقیقی انجام می‌گیرد، اغلب از سرسمپلرهای استریل rollmed بسته‌بندی شده داخل رک استفاده می‌شود. در این آزمایشگاه‌ها، معمولا سمپلرهای چند کاناله به کار می‌روند و به همین دلیل روزانه تیپ‌های بیشتری مصرف می‌شوند. از همین رو زمان لازم برای پر کردن رک‌های سرسمپلرها و اتوکلاو کردن‌ها وجود ندارد. بنابراین علیرغم هزینه بالا، بهترین گزینه برای این آزمایشگاه‌ها، استفاده از سرسمپلرهای استریل گلوبال رول بسته‌بندی شده در رک است. سرسمپلرهای استریل Global Roll معمولا به صورت بسته‌بندی‌های موجود در رک‌ها ارائه می‌شوند.
سرسمپلرهای استریل اغلب به صورت DNase free و RNase free ( عاری از آنزیم‌های DNase و (RNase و عاری از هرگونه پیروژن تولید می‌شوند. به همین دلیل از این سرسمپلرها برای کار در کشت‌های سلولی که بسیار حساس به آلودگی هستند، ایده آل به شمار می‌آیند.

 

قیمت سرسمپلرهای فیلتردار

این نوک سمپلرها دارای فیلتر در قسمت فوقانی (نزدیک محل اتصال به سمپلر) هستند. داشتن فیلتر احتمال آلودگی و وجود ذرات معلق و آئروسل را در کار با این سرسمپلرها به صفر می‌‌رساند. از این رو سرسمپلرهای فیلتردار برای فعالیت‌های آزمایشگاهی حساس به آلودگی مانند PCR و تست‌های پزشکی و پزشکی قانونی بسیار مناسب هستند.
از سوی دیگر این تیپ‌های فیلتردار برای استفاده دانشجویان و افرادی که تجربه کارهای آزمایشگاهی را ندارد، مفید واقع می‌شوند. زیرا این افراد معمولا به دلیل نداشتن مهارت در نمونه‌برداری به وسیله سمپلر، ممکن است سبب وارد شدن بیش از حد نمونه به داخل لوله سمپلر شوند. این اتفاق ممکن است در اثر مکش بیش از حد یا قرارگیری اشتباه سمپلر در داخل لوله سمپلرایجاد شود. وجود فیلتر در این سرسمپلرها از ورود نمونه به داخل لوله سمپلر جلوگیری می‌کند و به این ترتیب احتمال آلودگی را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سرسمپلر یا میکروپیپت از طریق سایت عالیان تجهیز آزما که نمایندگی فروش و عرضه انواع لوازم آزمایشگاهی در برند‌های معتبر است اقدام کنید. 

 

روش استفاده از سرسمپلر

عملکرد سر‌سمپلر بدین صورت است که ابتدا باید سرسمپلر را متناسب با نوع سمپلر و حجم مورد‌نظر انتخاب کنیم . این وسیله باید در قسمت نوک‌ سمپلر یا جایگاه قرارگیری تیپ آن را محکم شود.
برای برداشتن مایعات، نوک ‌سمپلر را به سمپلر متصل کرده و پیستون سمپلر را تا مرحله یک فشار داده و سپس سمپلر را داخل محلول فرو برده و شاسی را بتدریج رها کنید تا مایع به داخل سمپلر وارد شود.
در این مرحله نباید هیچ حبابی داخل نوک‌ سمپلر مشاهده شود. پس از برداشتن نمونه برای تخلیه آن، ابتدا نوک سمپلر را به دیواره داخلی لوله یا ظرف مورد نظر چسبانده و شاسی را تا مرحله یک فشار داده تا محلول تخلیه شود سپس پیستون را تا مرحله دو فشار داده تا مایع به طور کامل خالی شود.


در نهایت با استفاده از دکمه رها‌سازی نوک‌ سمپلر(Tip Ejector)، آن را از سمپلر جدا می‌کنیم. سر‌سمپلر‌های گلوبال رول دقت بی‌نظیری دارند و در جعبه های‌ اتوکلاو نگهداری می شوند. لازم است قبل از استفاده این سر سمپلرها را اتوکلاو کرد. تیپ‌های گلوبال رول بر اساس نوع طرح و ابعاد، رنگ، داشتن فیلتر، Dnase,RNase free بودن دسته بندی می‌شوند.


پس از برداشتن نمونه برای تخلیه آن، سرسمپلر را به سطح دیواره داخلی ظرف مورد‌نظر می‌چسبانیم و همزمان پیستون سمپلر را فشار می‌دهیم. این بار فشار باید تا مرحله دوم پیستون انجام گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام نمونه درون سمپلر تخلیه شده است. پس از اتمام نمونه برداری با استفاده از دکمه خارج کننده سمپلر سرسمپلر را از سمپلر جدا می‌کنیم.


خرید سرسمپلر از نمایندگی‌های مجاز فروش لوازم آزمایشگاهی 

با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای سرسمپلرهای مختلف گلوبال رول که در این مطلب اشاره شد، انتخاب سرسمپلر مناسب برای افزایش دقت و صحت کارهای آزمایشگاهی و کاهش آلودگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فروش سرسمپلر Global Roll در عالیان تجهیز آزما با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی صورت می گیرد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پیرامون خرید این محصول و آگاهی از قیمت این محصول و انواع آن با کارشناسان عالیان تجهیز آزما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 


:Pipette Tip
The pipette tip is an experimental pipette consumable product. The tip series products include 10ul white tip, 10ul filter white tip, 200ul yellow tip, 200ul filter yellow tip, 1000ul blue tip, 1000ul filter blue Tips, 10ul boxed white tips, 200ul boxed yellow tips, 1000ul boxed blue tips, 10ul sterilized white tips, 200ul sterilized yellow tips, 1000ul sterilized blue tips

 
خرید و قیمت سرسمپلر و رک سرسمپلر
با کارشناسان ما در تماس باشید