مرکاپتو اتانول 500 میلی لیتری مرکاپتو اتانول 500 میلی لیتری

مرکاپتو اتانول 500 میلی لیتری

از 0 رای
0
مرکاپتو اتانول 500 میلی لیتری
  • مرکاپتو اتانول 500 میلی لیتری

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

مرکاپتو اتانول

500 میلی لیتری

مرک آلمان

MERCK

 

مرکاپتواتانول Mercaptoethanol  چیست؟

مرکاپتواتانول که به عنوان یک کاهش دهنده قوی شناخته می شود.زمانی که محیط کشت سلولی باشد ی برای مانع شدن از سطح سمی از رادیکال های اکسیژن استفاده می کنند. مرکاپتواتانول در محلول پایدار نیست اگثر پروتکال ها نیاز به مکمل های روزانه دارند که غضلت آن 55 میلی در سالین بافر فسفات است.

مرکاپتواتانول می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان بیولوژیکی با از بین بردن رادیکال های هیدروکسیل (در میان دیگران) عمل کند. گروه هیدروکسیل حلالیت در آب باعث می شود که فراریت را کاهش یابد. زمانی که فشار بخار کم می شود، بوی آن، باعث می شود که بوی ان بد بشود.

 مرکاپتواتانول از واکنش اتیلن اکسید با سولفید هیدروژن به صورت صنعتی تولید می شود.تیودی گلیکول و زئولیت های مختلف واکنش را کاتالیز می کنند.

 

کاربرد مرکاپتواتانول

از کاربرد های مرکاپتواتانول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش پروتئین ها

برخی از پروتئین ها را می توان توسط مرکاپتواتانول دناتوره کرد، که پیوندهای دی سولفیدی را که ممکن است بین گروه های تیول باقی مانده های سیستئین ایجاد شود، می شکند . در مورد مرکاپتواتانول اضافی، تعادل زیر به سمت راست تغییر می کند: با شکستن پیوندهای SS، هم ساختار سوم و هم ساختار چهارتایی برخی از پروتئین ها می تواند مختل شود.

به دلیل توانایی آن در برهم زدن ساختار پروتئین ها، در تجزیه و تحلیل پروتئین ها برای اینکه  مطمعن شویم محلول پروتئینی دارای مولکول های پروتئین مونومر است، برای جایگذاری دایمرهای مرتبط با دی سولفید یا الیگومرهای درجه بالاتر می توان استفاده کرد. با این حال، از آنجایی که مرکاپتواتانول ترکیبات افزایشی را با سیستئین های آزاد تشکیل می دهد و تا حدودی سمی تر است.

 جلوگیری از اکسیداسیون پروتئین

بیشتر در واکنش های آنزیمی برای مهار مرکاپتواتانول و کم کردن عوامل مرتبط اکسیداسیون است و در نتیجه حفظ فعالیت پروتئین گنجانده می شوند.بیشتر برای تست  آنزیمی به عنوان یک جزء بافر استاندارد استفاده می شود.

 ریبونوکلئازهای دناتوره کننده

برای حذف ریبونوکلئاز آزاد شده در طول لیز مرکاپتواتانول در برخی از روش های جداسازی سلولی استفاده می شود. پیوندهای دی سولفیدی متعدد ریبونوکلئازها باعث پایداری آنزیم ها می شود.

 محافظت از کاربامات ها

برخی از گروه های محافظ کاربامات مانند کربوکسی بنزیل می توان با استفاده از مرکاپتواتانول در حضور فسفات پتاسیم در دی متیل استامید از بین برد.

 

قیمت خرید و فروش مرکاپتواتانول

شما می توانید جهت خرید و فروش و همچنین اطلاع از قیمت مرکاپتواتانول با ما تجهیزات آزمایشگاهی عالیان تجهیز در تماس باشید.


با کارشناسان ما در تماس باشید