اسید سولفوریک 1 لیتری اسید سولفوریک 1 لیتری

اسید سولفوریک 1 لیتری

از 0 رای
0
اسید سولفوریک 1 لیتری
  • اسید سولفوریک 1 لیتری

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

اسید سولفوریک

1 لیتری

مرک آلمان

MERCK

اسید سولفوریک دقیقا چیست؟ این یک ماده بسیار خورنده و سمی است که به خانواده اسیدهای معدنی تعلق دارد. فرمول شیمیایی آن H2SO4 است، یعنی از دو اتم هیدروژن، یک اتم گوگرد و چهار اتم اکسیژن تشکیل شده است.

اسید سولفوریک به دلیل توانایی خود در حل کردن بسیاری از مواد مختلف شناخته شده است و به آن لقب "پادشاه مواد شیمیایی" داده است. در واقع، آنقدر تمایل زیادی به آب دارد که اگر اسید سولفوریک غلیظ را با آب مخلوط کنید، در فرآیندی به نام واکنش گرمازا، مقدار زیادی گرما آزاد می‌کند.

این ترکیب قدرتمند را می‌توان به طور طبیعی در گازهای آتشفشانی و مواد معدنی خاصی مانند پیریت آهن یافت. با این حال، بیشتر اسید سولفوریک تولید شده امروزه به صورت مصنوعی از طریق فرآیندی به نام فرآیند تماس ساخته می‌شود.

اما چه چیزی این ماده شیمیایی را تا این حد ارزشمند می‌کند؟ اسید سولفوریک کاربردهای صنعتی بی شماری دارد. این به طور گسترده در تولید کودهایی مانند سولفات آمونیوم و اسید فسفریک استفاده می‌شود. همچنین یک جزء کلیدی در تولید مواد شوینده، رنگ‌ها، رنگدانه‌ها، مواد منفجره، باتری‌ها از جمله باتری ماشین‌ها وحتی مواد دارویی است.

هرچقدر هم که همه کاره و مفید باشد، استفاده از اسید سولفوریک به دلیل ماهیت بسیار خورنده آن با خطرات زیادی همراه است. تماس مستقیم با پوست یا چشم می‌تواند باعث سوختگی شدید یا حتی کوری شود. علاوه بر این، دود آن هنگام استنشاق بسیار خطرناک است. برای اطمینان از ایمنی در هنگام استفاده از این ترکیب قوی، وسایل حفاظتی مناسب مانند دستکش، عینک ایمنی، و لباس‌های آزمایشگاهی باید همیشه پوشیده شوند.


با کارشناسان ما در تماس باشید