فالكون چيست؟

بازدید کننده 1154 پنجشنبه 03 شهریور 1401 گروه: اخبار و مقالات
از 5 رای
5

لوله فالکن یا فالکون (Falcon Tube) که گاها به آن لوله سانتریفیوژ (Centrifuge Tube) نیز گفته می‌شودیکی از نمونه‌های لوله آزمایشگاهی است. عمده استفاده لوله فالکون یا فالکن نگهداری نمونه‌های مایع با حجم‌های 10، 15 و50 میلی متر است.

درب لوله فالکون بصورت پیچ دار و با قابلیت تثبیت روی لوله آزمایشگاهی است. بیشتر مواقع این نوع لوله آزمایشگاه یعنی انواع فالکن به نام لوله یک بار مصرف نیز نامیده می‌شود.

 

قیمت فالکون آزمایشگاه

 

قیمت فالکون آزمایشگاه، خرید فالکون آزمایشگاه، قیمت لوله فالکون 50، فالكون چيست، قیمت لوله فالکون 15 و واژه فالکن از جمله مواردی است که پیرامون بررسی لوله فالکون در بین افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این مقاله از مجله عالیان تجهیز آزما به بررسی بیشتر لوله آزمایشگاهی فالکون و نحوه خرید و قیمت فالکون اشاره خواهیم داشت.

 

فالكون چيست؟

فالکن یکی از انواع لوله آزمایشگاهی است که برای نگهداری مقدار مشخصی از نمونه‌ها استفاده می‌شود. به این مدل لوله آزمایشگاهی به دلیل نوع کاربردش لوله سانترفیوژ نیز گفته می‌شود.

جنس فالکون از پلی پروپیلن نیمه شفاف یا پلی استایرن شفاف بوده که در برابر مواد شیمایی (الکل وانواع حلال آلی ملایم)آن را مقاوم کرده است. ظاهر آن ته مخروطی با درب پیچدار است. یکی از قابلیت‌های کاربردی لوله آزمایشگاهی فالکون مندرج بودن آن است.

 

خرید فالکون آزمایشگاه

 

درجه بندی روی دیواره فالکن امکان تخمین راحت و صحیح حجم مایع نگهداری شده را فراهم آورده است. لوله فالکون قابل اتوکلاو و فیریز کردن نمونه‌ها را داشته و همین طور در برابر مواد حساس و خطرناک مقاوم است.

 

کاربرد فالکون در آزمایشگاه

فالکن ها در حوزه باکتری شناسی، RIA، انعقاد و سایر روشهای رایج ایده آل وابسته به علوم آزمایشگاهی کاربرد دارند. از انواع لوله فالکن ته مخروطی برای نگهداری سانترفیوژ در دور بالا در آزمایشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

ساختار لوله فالکن های آزمایشگاهی  

همانطور که اشاره داشتیم لوله فالکون از پلی‌پروپیلن نیمه شفاف و یا پلی استایرن شفاف ساخته شده است. اما این دو جنس چه تفاوتی دارند؟ فالکون با جنس پلی پروپیلن  (PP) شفاف نبوده و در طی فرایند سانتریفوژ شدن تا3000 گرم مقاوم هستند. علاوه بر این قدرت نگهداری رایج ترین اسید‌ها، حلال ها و قلیائیت‌ها را در دمای اتاق و امکان استرلیزه شدن در دمای 120 را دارند.

 

قیمت لوله فالکون 50

 

اما در مقابل لوله‌های فالکون پلی استایرن (PS) شفاف بوده و سرعت سانتریفوژ شدن این امکان را ایجاد کرده که تا 1400 گرم را تحمل کنند. قابلیت نگهداری فالکون با این ساختار به اندازه محلول های آبی، پایه های خفیف و اسید های ضعیف است و شرایط اتوکلاو شدن حلال های آلی، هیدروکربن های معطر و کلر شده در آن‌ها فراهم نیست.

 

ویژگی ساختاری فالکن‌های مخروطی

یکی از ویژگی‌های ساختاری لوله فالکون انتهای مخروطی آن است که مزیت کاربردی زیادی دارد.زمانی که قطرات کمی از مایع نمونه در لوله ماند، امکان جمع شدن با سانتریفیوژ کردن فراهم می‌شود. برای نگهداری بهتر این لوله‌های فالکونی باید در رک مخصوص جای گذاری شوند.

 

فالكون چيست

 

البته مدل‌های خاصی از لوله فالکن مخروط دار خود دارای پایه نگهدارند هستند.

 

*ویژگی های لوله آزمایشگاهی فالکون یا فالکن ( سانتریفیوژ) :

  • درب نگهدارنده و بدون نشت
  • استحکام زیاد در چرخش‌ها با دور بالا (بدون دفرمه شدن و شکستن)
  • قابلیت باز و بسته کردن درب فالکون به راحتی و با یک دست
  • جنس ساختاری فالکون پلاستیک  medical grade
  • RNAS & DNAS free
  • حفظ نمونه‌های مایع از آلودگی محیط
  • مانع انحلال گاز از خارج در نمونه های مایع
  • تنوع ظاهری با شکل پایه دار یا بدون پایه

فالکون پک استریل ؛ تک استریل , پک غیر استریل(فالکون‌ها به صورت غیر استریل، پک استریل و تک استریل بسته بندی می شوند.)

 

جمع بندی مطلب فالکون چیست؟

در نهایت می‌توان تعریف لوله آزمایشگاهی فالکون (Falcon tubes) درلوله‌های مخروطی محافظ با کیفیت بالای نمونه‌های با ارزش و حساس در علوم آزمایشگاهی خلاصه کرد.

روند ساخت، طراحی و ساختار کاربردی این لوله‌های مخروطی در پیشرفته ترین حالت ساخت لوله‌های آزمایشگاهی صورت گرفته است. به همین دلیل می‌توان خصوصیات برجسته‌ای مثل ایجاد مقاومت بالا، پایداری دمایی گسترده و عملکرد مناسب و برنامه ریزی شده در نگهداری نمونه‌های آزمایشگاهی را در انواع فالکون مشاهده کرد.

لوله فالکونها ( سانتریفیوژ یا فالکن) در انواع مختلفی در محصولات سایت عالیان تجهیز آزما قابل عرضه است. می‌توانید با مشاهده این بخش به راحتی خرید مدنظرتان را انجام دهید.


ارسال دیدگاه Post comments

با کارشناسان ما در تماس باشید