اتصالات شیشه ای آزمایشگاهی (روداژ)

بازدید کننده 1929 شنبه 28 آبان 1401 گروه: اخبار و مقالات
از 0 رای
0

اتصالات شیشه‌ای آزمایشگاهی از سری تجهیزات پرکاربرد و اساسی در محیط‌های آزمایشگاهی است. در واقع در هر محیطی که نیاز به استفاده از انواع بشر، ارلن، بالن و ... هست، برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مثل هدر رفتن مواد اولیه، خطا در داده‌های آزمایشگاهی و بهم ریختن نتیجه آزمایش تهیه اتصالات شیشه‌ای امری ضروری تلقی می شود.

این اتصالات شیشه‌ای چندین وسیله و شیشه‌ی آزمایشگاهی را بهم متصل کرده و مسیر بیشتر آزمایشات را تسهیل می‌کند. علاوه بر این موارد، ممانعت استفاده از چندین وسیله جداگانه و هدر رفتن مواد اولیه را در پی دارد.

 

قیمت بالن شیشه ای

 

در هنگام خرید و سفارش تجهیزات آزمایشگاهی از انواع شیشه آلات گرفته تا وسایل و مواد اولیه انواع محیط کشت می‌توانید نسبت به خرید اتصالات شیشه آزمایشگاهی اقدام کنید. در این مقاله از سایت وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی عالیان تجهیز آزما معرفی مختصری از انواع اتصالات شیشه آزمایشگاهی را خواهیم داشت.

 

ضرورت تهیه اتصالات شیشه آزمایشگاهی

همانطور که در مقدمه مطلب اشاره داشتیم اتصالات شیشه در محیط آزمایشگاه در دسته لوازمی هستند که تهیه آن‌ها امری ضروری و مهم تلقی می‌شود. در واقع بدون وجود اتصالات شیشه آزمایشگاهی عملا انجام برخی آزمایشات غیر ممکن است.

 

خرید دستگاه تقطیر آزمایشگاهی شیشه ای

 

در واقع تهیه این لوازم آزمایشگاهی خصوصا در محیط‌هایی که با تنوع نمونه و آزمایش‌های خاص مواجه هستند، همانند دیگر تجهیزات آزمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال تکمیل لوازم یک آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته هستید، حتما به این مورد توجه داشته باشید.

 

کاربرد اتصالات شیشه آزمایشگاهی (روداژ)

کاربرد اصلی اتصالات شیشه آزمایشگاهی بهم وصل کردن ظروف آزمایشگاه، برای انتقال و یا جلوگیری از انتقال مواد اولیه و نمونه‌های مختلف به هم است. در واقع هدف اصلی از استفاده این قبیل لوازم آزمایشگاهی بالا بردن سرعت،دقت و کیفیت نتایج آزمایشگاهی و جلوگیری از بروز خطا در نمونه‌های آزمایش جمع آوری شده است.

به عنوان نمونه می توان به وسیله ی این اتصالات، یک بالن ته گرد، کندانسور و حباب ساز روغنی را توسط اتصالات شیشه ای به یکدیگر متصل نمود و از این طریق فرآیند رفلاکس یک مخلوط را انجام داد.

در نهایت این نکات کاربردی را می‌توان در موارد زیر دسته بندی کرد :

 

  1. -جلوگیری از بروز نشتی در هنگام اتصال ظروف به یکدیگر
  2. -انتقال برخی مواد در آزمایس های خاص
  3. -جفت و جور کردن شیشه آلات آزمایشگاهی
  4. -فرآیند رفلاکس یک مخلوط را انجام می‌دهند.
  5. -دقت، کیفیت و کنترل کیفی آزمایشات را به همراه دارد.

 

ویژگی اتصالات شیشه ای آزمایشگاهی

ویژگی این ابزار بر اساس نوع آن‌ها و اتصالاتی که قرار است ایجاد شود، متفاوت است. یکی از این ویژگی‌ها که بطور حتم بر اساس نوع کاربرد در نظر گرفته شده، سایز و اندازه اتصالات شیشه‌ای آزمایشگاهی است.

بنابراین این محصولات دارای ابعاد (طول، قطر) متفاوت می باشند که با توجه به قطر وسیله ای که قرار است به آن متصل شوند، به کار گرفته می شود.اندازه رایج انواع روداژ در محیط آزمایشگاهی بین 32/29 است.

 

 

خرید اتصالات شیشه ای آزمایشگاهی

برای تهیه انواع اتصالات شیشه‌ای آزمایشگاهی باید میزان کاربرد، نوع وسایل آزمایشگاهی و مسیر آزمایشات محیط را در نظر گرفته و بر این اساس نسبت به تهیه این لوازم اقدام کنید.

اتصالاتی مثل سه راه تقطیر، سه راه کلایزن، رابطه نرگی به مادگی تقسیم، رابط شلنگی، قطره گیر، زانویی دو سر نر، زانویی خلإ، زانویی یک سر نر و مواردی از این قبیل باید بر اساس نوع نیاز و تجهیزات آزمایشگاهی موجود به درستی خریداری شود.

 

شیشه های آزمایشگاهی

 

شما می‌توانید به استعلام از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی به راحتی نسبت به خرید اتصالات شیشه ای آزمایشگاه اقدام کنید. در این مسیر توجه داشته باشید از فروشگاه‌های معتبر و استاندارد در زمینه نگهداری و فروش و عرضه تجهیزات آزمایشگاهی خرید کنید.


ارسال دیدگاه Post comments

با کارشناسان ما در تماس باشید