لوله خونگیری کلات ژل دار وکیوم (درب زرد) لوله خونگیری کلات ژل دار وکیوم (درب زرد)

لوله خونگیری کلات ژل دار وکیوم (درب زرد)

از 0 رای
0
لوله خونگیری کلات ژل دار وکیوم (درب زرد)
  • لوله خونگیری کلات ژل دار وکیوم (درب زرد)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

لوله لخته ژل دار:
• دارای ژل پلیمری و فعال کننده لخته
• مناسب جدا سازی سرم از نمونه خون
• رنگ درب لوله طلایی یا زرد رنگ
• در حجم های 100*13 و 100*16

 

لوله لخته ژل دار (Gel and Clot Activator)
لوله لخته ژل دار وکیوم یا همان لوله جدا کننده سرم خون (SST) Serum-separating tubes، دارای ژل پلیمری (Gel) و فعال کننده لخته (Clot Activator) می باشد .
از لوله لخته ژل دار جهت جدا سازی سرم از نمونه خون استفاده می شود و در انجام آزمایشهای بیوشیمی ، سرولوژی و ایمونولوژی از این لوله های خونگیری استفاده می کنند. این لوله یکی از پرکاربرد ترین لوله آزمایش هاست . فعال کننده ی لخته موجود در لوله باعث شروع سریع تر آبشار انعقادی و افزایش سرعت لخته شدن خون میشود. از این رو برای انجام آزمایش های بیوشیمی اورژانس بسیار مناسب است.ژل پلیمری جداکننده نیز باعث سهولت در جداسازی سرم میشود و از مخلوط شدن خون و سرم جلوگیری می کند.
در لوله لخته ژلدار با حفظ پایداری ویژگی های بیوشیمیای سرم و ایجاد یک مانع در برابر سلول های خونی، از مصرف موادی نظیر گلوکز، پتاسیم و فسفر جلوگیری می شود. این لوله ها با فعال کننده لخته و ژل، دستیابی به نمونه سرم با کیفیت تر را با استفاده از ژل پلیمری جداکننده افزایش میدهند و باعث کاهش زمان سانتریفیوژ، نمونه برداری و انتقال به ظرف دیگر می شوند.
این نوع لوله برای تست هایی مانند پارامتر های شیمیایی خون نظیر قند خون، کلسترول، تری گلسیرید، اوره، آنزیم ها، تست های کبدی، کراتینین و املاح خون اعم از پتاسیم، سدیم و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ درب لوله لخته ژلدار طلایی یا زرد رنگ می باشد .و در ابعاد 100*13 و 100*16 موجود می باشد.

لوله های خونگیری وکیوم
لوله های خونگیری یکی از پرکاربردترین وسیله در آزمایشگاه هاست که با توجه به کاربرد آن، به صورت وکیوم یا غیر وکیوم و از جنس پلاستیک یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود.
لوله های خلاء برای جمع آوری خون در حجم های مختلف در دسترس هستند. مقدار خون جمع آوری شده در این لوله ها توسط حجم و میزان خلاء موجود در لوله تعیین می گردد .
مزیت لوله های وکیوم

لوله های وکیوم دقیقا به اندازه حجم خونی که لازم است خلاء دارند پس در صورت استفاده از این نوع لوله ها دقیقا به اندازه ی مورد نیاز از شخص خون گرفته می شود. لوله های وکیوم نیازی به پر کردن با سرنگ ندارند و خون را مستقیما از سرسوزن دریافت کرده و پر میشوند.در این لوله های خونگیری غلظت افزودنی ها طبق استاندارد های بین المللی است و لوله ها جهت افزایش دقت نسبت خون به مواد افزودنی، نشانه گذاری شده اند. مزیت قابل ذکر دیگر این لوله ها نگه داری آسان و ایمن است، به طوری که خطر آلوده شدن نمونه های خونی به دلیل عدم باز شدن درب تا لحظه اجرای آزمایشات تقریبا صفر میباشد شایان ذکر است که روی لوله ها اطلاعات دقیق و کامل و نوع افزودنی مورد استفاده در آن ها با لیبل های ضد آب چسبانده شده است و جنس لوله های خونگیری خلاء از پلیمر PP با گرید ویژه جهت جلوگیری از تداخل در نتایج می باشد. برای خون گیری با این روش از سر سوزن های خون گیری و هلدر استفاده می شود.
اجزای لوله های خون گیری
به طور کلی همه ی لوله های جمع آوری خون شامل سه بخش اصلی اند: دیواره ی لوله، سورفکتانت و درپوش لاستیکی که بر اساس کاربرد و افزودنی هایی که دارند، رنگ درپوش ها متفاوت است.


با کارشناسان ما در تماس باشید