لوله خونگیری CBC وکیوم (درب بنفش) لوله خونگیری CBC وکیوم (درب بنفش)

لوله خونگیری CBC وکیوم (درب بنفش)

از 0 رای
0
لوله خونگیری CBC وکیوم (درب بنفش)
  • لوله خونگیری CBC وکیوم (درب بنفش)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

لوله CBC:
• لحاوی ضد انعقاد EDTA پتاسیم دار 2 ظرفیتی یا 3 ظرفیتی (K2EDTA) و یا (K3EDTA)
• رنگ درب لوله های CBC بنفش
• در حجم های 2ml، 3ml و 6ml

 

لوله CBC
لوله CBC دارای ماده ضد لخته ethylene diamine tetra acetic acidاست. آزمایش CBC در زمره تست های اساسی در تشخیص بیماری ها است. لوله های تست CBC حاوی ضد انعقاد EDTA پتاسیم دار 2 ظرفیتی یا 3 ظرفیتی (K2EDTA) و یا (K3EDTA) است که در آزمایشات هماتولوژی استفاده می شوند و با کلسیم موثر در فرآیند انعقاد خون وارد واکنش می شود و از انعقاد خون جلوگیری می کند، EDTA یک ضد انعقاد موثر می باشد که بر تعداد سلول ها اثر نمی گذارد و تاثیر آن بر روی سایز سلول ها ناچیز می باشد و برای افزایش حلالیت و نگه داشتن PH با یک کاتیون فلزی ترکیب می شود. با این حال K3EDTA تاثیرات جزئی در هموگلوبین ایجاد می نماید و از این نظر، K2EDTA ارجحیت دارد.

تست CBC برای تشخیص کم خونی، اختلالات خونریزی دهنده، عفونت، اختلالات بافت همبند و نئوپلازی و کنترل وضعیت بالینی یا پاسخ به درمان تجویز می گردد که امکان شمارش سلول های خونی نظیر مقادیر کمی HCT (هماتوکریت)، Hb (هموگلوبین)، RBC (گلبول های قرمز)، WBC (گلبول های سفید)، PLT، MCV ،MHC ،MCHC و … را فراهم می کند. در نتیجه در آزمایش های هماتولوژی ، سی بی سی و ایمونولوژی مورد استفاده قرار میگیرد.
رنگ درب لوله CBC بنفش میباشد ودر حجم های ml2 ، ml3 و ml6 تولید می شود .

لوله های خونگیری وکیوم

لوله های خونگیری یکی از پرکاربردترین وسیله در آزمایشگاه هاست که با توجه به کاربرد آن، به صورت وکیوم یا غیر وکیوم و از جنس پلاستیک یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود.
لوله های خلاء برای جمع آوری خون در حجم های مختلف در دسترس هستند. مقدار خون جمع آوری شده در این لوله ها توسط حجم و میزان خلاء موجود در لوله تعیین می گردد .

مزیت لوله های وکیوم
لوله های وکیوم دقیقا به اندازه حجم خونی که لازم است خلاء دارند پس در صورت استفاده از این نوع لوله ها دقیقا به اندازه ی مورد نیاز از شخص خون گرفته می شود. لوله های وکیوم نیازی به پر کردن با سرنگ ندارند و خون را مستقیما از سرسوزن دریافت کرده و پر میشوند.در این لوله های خونگیری غلظت افزودنی ها طبق استاندارد های بین المللی است و لوله ها جهت افزایش دقت نسبت خون به مواد افزودنی، نشانه گذاری شده اند. مزیت قابل ذکر دیگر این لوله ها نگه داری آسان و ایمن است، به طوری که خطر آلوده شدن نمونه های خونی به دلیل عدم باز شدن درب تا لحظه اجرای آزمایشات تقریبا صفر میباشد شایان ذکر است که روی لوله ها اطلاعات دقیق و کامل و نوع افزودنی مورد استفاده در آن ها با لیبل های ضد آب چسبانده شده است و جنس لوله های خونگیری خلاء از پلیمر PP با گرید ویژه جهت جلوگیری از تداخل در نتایج می باشد. برای خون گیری با این روش از سر سوزن های خون گیری و هلدر استفاده می شود.

اجزای لوله های خون گیری
به طور کلی همه ی لوله های جمع آوری خون شامل سه بخش اصلی اند: دیواره ی لوله، سورفکتانت و درپوش لاستیکی که بر اساس کاربرد و افزودنی هایی که دارند، رنگ درپوش ها متفاوت است.


با کارشناسان ما در تماس باشید