لوله خونگیری ESR وکیوم (درب مشکی) لوله خونگیری ESR وکیوم (درب مشکی)

لوله خونگیری ESR وکیوم (درب مشکی)

از 0 رای
0
لوله خونگیری ESR وکیوم (درب مشکی)
  • لوله خونگیری ESR وکیوم (درب مشکی)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

لوله ESR
• مناسب رای تعیین میزان رسوب گلبول های قرمز خون
• انواع دستی و دستگاهی
• درب مشکی رنگ
• حجم های 6/1 ml و 28/1ml

لوله ESR

لوله های خلأ خونگیری ESR برای نمونه برداری خون و تعیین میزان رسوب گلبول های قرمز خون (Erythrocyte Sedimentation Rate) و در دو نوع دستی و دستگاهی استفاده می شوند. لوله خونگیری ESR دستگاهی به گونه ای طراحی شده است که نیازی به پیپت سدیمان ندارد و دقت نتایج آزمایش و سهولت استفاده از آن در مقایسه با روش دستی بیشتر است. درب لوله های ESR مشکی رنگ و جنس بدنه نوع دستگاهی آن شیشه ای میباشد. این لوله ها در حجم هام 6/1 ml و 28/1ml موجود می باشد.

سرعت رسوب گلبول قرمز (ESR) یا به زبان ساده تر Sed Rate ، نوعی آزمایش است که میزان فعالیت التهابی را در خون نشان می دهد.هنگامی که خون حاوی ماده ضد انعقاد در دمای اتاق و به حالت عمودی و ساکن قرار گیرد، گلبول های قرمز رسوب می کنند، این ارتفاع بعد از رسوب را که برحسب میلیمتر بعد از یک یا دو ساعت بیان می شود را ESR می گویند. این رسوب در سه مرحله صورت می گیرد که در مرحله اولیه سرعت رسوب خیلی کم است در مرحله بعد سرعت رسوب بیشتر و در مرحله سه دوباره سرعت رسوب کم می شود. این سرعت رسوب ارتباط مستقیم با جرم گلبول قرمز خون (RBC) و ارتباط معکوس با سطح گلبول دارد. از علل افزایش میزان رسوب گلبول قرمز می توان به افزایش فیبرینوژن بتاگلوبین ها و ایمونوگلوبین های پاتولوژیک در اختلالات پلاسماسل ها و بیماری های مزمن التهابی اشاره کرد.
این تست در زمان مشاهده علائم التهابی، بدخیمی ها، علائم بیماری های اتوایمیون مثل رماتیسم مفصلی ( درد و تورم مفاصل) ، عفونت ها و … در خواست می شود. این تست به دلیل غیر اختصاصی بودن همراه سایر تست ها مثل الکتروفورز پروتئینها در سرم، اندازه گیری فیبرینوژن و … درخواست می شود.
بعد از درمان فرد بیمار نیز این تست به صورت دوره ای برای ارزیابی میزان درمان و بررسی میزان کاهش ESR درخواست می شود که افزایش مجدد ان می تواند نشانه بروز مجدد بیماری باشد.
میزان نرمال این تست در مردان تا 10و در زنان تا 20 میلیمتر برساعت می باشد.

لوله های خونگیری یکی از پرکاربردترین وسیله در آزمایشگاه هاست که با توجه به کاربرد آن، به صورت وکیوم یا غیر وکیوم و از جنس پلاستیک یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود.
لوله های خونگیری وکیوم
لوله های خونگیری یکی از پرکاربردترین وسیله در آزمایشگاه هاست که با توجه به کاربرد آن، به صورت وکیوم یا غیر وکیوم و از جنس پلاستیک یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود.
لوله های خلاء برای جمع آوری خون در حجم های مختلف در دسترس هستند. مقدار خون جمع آوری شده در این لوله ها توسط حجم و میزان خلاء موجود در لوله تعیین می گردد .

مزیت لوله های وکیوم
لوله های وکیوم دقیقا به اندازه حجم خونی که لازم است خلاء دارند پس در صورت استفاده از این نوع لوله ها دقیقا به اندازه ی مورد نیاز از شخص خون گرفته می شود. لوله های وکیوم نیازی به پر کردن با سرنگ ندارند و خون را مستقیما از سرسوزن دریافت کرده و پر میشوند.در این لوله های خونگیری غلظت افزودنی ها طبق استاندارد های بین المللی است و لوله ها جهت افزایش دقت نسبت خون به مواد افزودنی، نشانه گذاری شده اند. مزیت قابل ذکر دیگر این لوله ها نگه داری آسان و ایمن است، به طوری که خطر آلوده شدن نمونه های خونی به دلیل عدم باز شدن درب تا لحظه اجرای آزمایشات تقریبا صفر میباشد شایان ذکر است که روی لوله ها اطلاعات دقیق و کامل و نوع افزودنی مورد استفاده در آن ها با لیبل های ضد آب چسبانده شده است و جنس لوله های خونگیری خلاء از پلیمر PP با گرید ویژه جهت جلوگیری از تداخل در نتایج می باشد. برای خون گیری با این روش از سر سوزن های خون گیری و هلدر استفاده می شود.

اجزای لوله های خون گیری
به طور کلی همه ی لوله های جمع آوری خون شامل سه بخش اصلی اند: دیواره ی لوله، سورفکتانت و درپوش لاستیکی که بر اساس کاربرد و افزودنی هایی که دارند، رنگ درپوش ها متفاوت است.


با کارشناسان ما در تماس باشید