لوله خونگیری PT وکیوم (درب آبی) لوله خونگیری PT وکیوم (درب آبی)

لوله خونگیری PT وکیوم (درب آبی)

از 0 رای
0
لوله خونگیری PT وکیوم (درب آبی)
  • لوله خونگیری PT وکیوم (درب آبی)

جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس بگیرید

لوله خونگیری PT :
• حاوی ضد انعقاد سدیم سیترات
• مناسب تست های انعقادی، مطالعه عملکرد در پلاکت ها و سرعت رسوب خون
• درب به صورت استاندارد آبی رنگ
• حجم های ۱٫۸ میلی لیتر و ۲٫۷ میلی لیتر تولید می شود 

 

 

لوله خونگیری PT

لوله خونگیری وکیوم PT حاوی ضد انعقاد سدیم سیترات با غلظت %۳٫۲ می باشد که برای انجام تست های انعقادی، مطالعه عملکرد در پلاکت ها و سرعت رسوب خون مناسب می باشد. در خصوص تست های ضد انعقادی این ماده باعث حفظ فاکتور V, VII می شود. از این لوله برای آزمایش های خون از جمله PT , PTT , اختلالات انعقادی و fibrynogen استفاده می شود .درب لوله آزمایش PT و PTT به صورت استاندارد آبی رنگ بوده و در حجم ۱٫۸ میلی لیتر و ۲٫۷ میلی لیتر تولید می شود .
آزمایش زمان پروترومبین ( PT ) ، آزمایشی است که در آن مدت زمانی را که طول می کشد تا خون لخته شود اندازه گیری می شود. همچنین این آزمایش برای بررسی عملکرد داروهای ضد انعقاد انجام می شود.
آزمایش PT ممکن است آزمایش INR نیز نامیده شود. INR ( نسبت همسو شده بین المللی )، روش استاندارد شده آزمون زمان پروترومبین ( PT ) است ، که بدون توجه به روش آزمایش انجام می شود. بنابراین پزشک شما می تواند نتایج را به خوبی متوجه شود، حتی اگر نتایج مربوط به آزمایشگاه های مختلف با روش های مختلف انجام شده باشد. با استفاده از سیستم INR ، درمان با دارو های رقیق کننده خون ( درمان ضد انعقاد ) هماهنگ و یکسان خواهد بود. در بعضی از آزمایشگاه ها فقط INR گزارش می شود و از PT استفاده نمی شود.فاکتور های انعقادی، برای انعقاد خون لازم هستند. پروترومبین یا فاکتور ۲ ، یکی از فاکتور های انعقادی است که توسط کبد ساخته می شود. ویتامین K برای ساخت پروترومبین و سایر فاکتورهای انعقادی لازم است. آزمایش زمان پروترومبین ، آزمایش بسیار مهمی است چون وجود ۵ فاکتور انعقادی خون را بررسی می کند
( فاکتور ۱ ، ۲ ، ۵ ، ۷ و ۱۰ ).
لوله های خونگیری وکیوم

لوله های خونگیری یکی از پرکاربردترین وسیله در آزمایشگاه هاست که با توجه به کاربرد آن، به صورت وکیوم یا غیر وکیوم و از جنس پلاستیک یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود.
لوله های خلاء برای جمع آوری خون در حجم های مختلف در دسترس هستند. مقدار خون جمع آوری شده در این لوله ها توسط حجم و میزان خلاء موجود در لوله تعیین می گردد .

مزیت لوله های وکیوم
لوله های وکیوم دقیقا به اندازه حجم خونی که لازم است خلاء دارند پس در صورت استفاده از این نوع لوله ها دقیقا به اندازه ی مورد نیاز از شخص خون گرفته می شود. لوله های وکیوم نیازی به پر کردن با سرنگ ندارند و خون را مستقیما از سرسوزن دریافت کرده و پر میشوند.در این لوله های خونگیری غلظت افزودنی ها طبق استاندارد های بین المللی است و لوله ها جهت افزایش دقت نسبت خون به مواد افزودنی، نشانه گذاری شده اند. مزیت قابل ذکر دیگر این لوله ها نگه داری آسان و ایمن است، به طوری که خطر آلوده شدن نمونه های خونی به دلیل عدم باز شدن درب تا لحظه اجرای آزمایشات تقریبا صفر میباشد شایان ذکر است که روی لوله ها اطلاعات دقیق و کامل و نوع افزودنی مورد استفاده در آن ها با لیبل های ضد آب چسبانده شده است و جنس لوله های خونگیری خلاء از پلیمر PP با گرید ویژه جهت جلوگیری از تداخل در نتایج می باشد. برای خون گیری با این روش از سر سوزن های خون گیری و هلدر استفاده می شود.

اجزای لوله های خون گیری
به طور کلی همه ی لوله های جمع آوری خون شامل سه بخش اصلی اند: دیواره ی لوله، سورفکتانت و درپوش لاستیکی که بر اساس کاربرد و افزودنی هایی که دارند، رنگ درپوش ها متفاوت است.


با کارشناسان ما در تماس باشید